Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Souhlasím. Mám jednoho příbuzného, který komunikuje tím způsobem, že ze sebe rychle chrlí svoje zážitky, svoje názory, někdy dost příkré, a nepustí vás ke slovu. Řeknete asi polovinu věty a už zase mele jen on. Protože je to dost blízký příbuzný, snažila jsem se jednu dobu kamarádsky mu vysvětlit, jak mluvit - pomaleji a dát možnost i tomu druhému, neskákat do řeč, naslouchat. Chvilku se mi to zdálo lepší, ale už je dávno vše ve starých kolejích a řeším to tedy tak, že se mu raději vyhnu ;-(

1 0
možnosti

No právě - mluvíme hodně a lidé přestali zvládat umění sdílet. Umění sdílet mlčením. A být spolu. Ne podle příruček populární psychologie. Navíc kdo ovládá komunikaci a má v rukou moc (a vnímá to tak) a je to takový ten kouč, většinou zneužívá obor, co byl stvořen pro pomoc, ne pro obohacení.:-/

0 0
možnosti

Máte pravdu, že mnoho lidí dnes raději mluví než poslouchá. A to nefunguje, protože mluvení je pouze jednou polovinou cyklu. Souhlasím i s tím, že schopný komunikátor může své dovednosti při absenci morálky zneužívat, na druhou stranu, pokud jsem schopen někomu výrazně pomoci, ať už koučinkem nebo psychoterapií, nezasloužím si za to adekvátní odměnu?

0 0
možnosti

J98a25n 24H94a87n69á52k

14. 1. 2014 15:54

Doufám, že jste se nerozhodl nám přepisovat Carnegieho knihy :)

Na druhou stranu uznávám, že i dnes komunikace drtivé většiny lidí, obsahuje prakticky všechny základní nedostatky, známé už stovky let. Ve zdejších diskuzích Vás čeká ostrá zkouška :)

Nicméně dovolím si doplnit jednu základní myšlenku celého, poměrně dobrého článku. Veškeré komunikační dovednosti, o kterých pravděpodobně mluvíte, musí být upřímné. Není možné použit základní komunikační dovednosti úspěšně, pokud je druhá strana vyhodnotí jako neupřímné. Lidé na to často zapomínají a jejich komunikace pak připomíná poněkud neadekvátní servilní chování, které naopak velmi uškodí.

1 0
možnosti

Díky za příspěvek. S doplněním se zcela ztotožňuju, toto říkám i na svých školeních - nic z výše uvedeného nejsou techniky. Přesně, jak jste poznamenal, musím to myslet upřímně, najít v sobě stejnou realitu, jakou prožívá protějšek a na té je možné nějaký vztah vystavět. Stačí náznak neupřímnosti a dopadne to hůř než když bych žádné komunikační postupy neznal :) Jinak nebojte, Carnegieho jsem sice četl, ale podobnými tématy (jsou to archetypy, které fungují) se zabývá i mnoho dalších autorů. A protože se občas nechám inspirovat každým z nich, je možné, že naleznete i nějaké informace, které Carnegie neobsahuje.

0 0
možnosti

V pracovní komunikaci bývá hodně oblíbený tzv. "blamestorming" (od brainstorming). Něco se pokazí a místo, aby se hledalo řešení, jak to spravit, hledá se viník. 

Taky se špatně komunikuje s lidmi, kteří nechtějí nic řešit, ale jenom se vyřvat. Cholerici vypustí páru a nezajímá je, jestli mají pravdu nebo jak se cítí komunikační protějšek. Takoví budou nad "šmejdy" hořekovat deset minut, i kdyby měl prodavač v ruce připravené  peníze na vracení.

2 0
možnosti

Ha! Krásný termín, to si zapamatuju :) Pravda, takoví lidé jsou. A pak je dobré nadávat spolu s nimi :D

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS